środa, 2 lutego 2022

Jak zacząć pisać bloga ? 3 sposoby na pisanie bloga.

Blogowanie


Czym jest blog ?

To nic innego jak publiczny, zamieszczony w sieci  pamiętnik, dziennik. Blogowanie polega na umieszczaniu swoich wspomnień w sieci, upublicznianiu ich. Każdy może go zobaczyć i skomentować. Oczywiście możesz zastrzec że nie wolno go komentować itd.. Jednak z założenia jest to forma upubliczniania swojego zdania, życia w sieci. Pierwsze blogi powstały w 1999 roku. a w 2005 roku istniało już 20 milionów blogerek i blogerów. Jak widać pisanie internetowego dziennika, pamiętnika jest na topie. 

Jak pisać bloga ?

O czym pisać bloga ?

Bloga można pisać o sobie bądź o swoim hobby, biznesie, zwierzęciu. Wszystko zależy od Ciebie. Ja na początku chciałam pisać o swoim hobby. Potem o życiu, ale ukryłam te posty bo są dosyć kontrowersyjne i prywatne. Może kiedyś znów je udostępnie. Teraz piszę na wiele tematów ale w gruncie rzeczy o sobie, o hobby, o życiu. Piszę tak, żeby nie musieć się wstydzić za to co napisałam. Wiecie nie czuję zażenowania, że mój przyszły szef lub klient to przeczyta. Moim celem jest inspirowanie i motywowanie moich czytelników. Pokazywanie jak można cieszyć się z życia będąc Panią Domu, MaMuśką :). I że posiadanie dziecka z niepełnosprawnością to nie koniec świata. Bo zawsze jest wyjście. Wiem, że każdy przypadek jest inny. Jednak nie uważam za dobre użalanie się nad sobą i biadolenie jak mi źle.

3 sposoby pisania bloga.

1 sposób to pisanie tekstu,wierszy. Uzewnętrznianie się poprzez słowo. 
2 sposób to umieszczanie fotografii, obrazów. Uzewnętrznianie się przez obraz.
3 sposób to nagrywanie filmików,piosenek. Uzewnętrznianie się przez obraz, emocję, muzykę. Przez wiele zmysłów.

6 złotych zasad pisania bloga.

1 Bądź regularny.
2 Komentuj blogi innych.
3 Udostępniaj treści ze swojego bloga w social mediach.
4 Używaj słów kluczowych.
5 Dbaj o to by treść była na czasie. Sprawdzaj w wyszukiwarkach aktualne trendy.
6 Zawsze bądź wierny sobie, wyrażaj swoje zdanie nawet jeśli wzbudzi to kontrowersję. Bo tekst powinien wzbudzać emocję, prowokować dyskusję.

Podsumowanie 

Jeżeli chcesz żeby świat o tobie usłyszał. Poznał Ciebie, Twoje hobby to załóż bloga. Wyraź swoje zdanie publicznie. Przedstaw się szerszej publiczności. Odważ się być osobą publiczną. Być może Twój talent zostanie odkryty. Wielu blogerów piszę książki, prowadzi własne biznesy oparte właśnie na blogu. Uważam, że pokrótce ukazałam Ci na czym polega pisanie bloga, i sens jego pisania. 

Pozdrawiam Aneta
P.s Daj mi koniecznie znać w komentarzu gdy założysz bloga. Chętnie do Ciebie zajrzę. 





2 komentarze:

  1. Ja bloguję już 6 rok i sprawia mi to ogromną frajdę :D Cieszę się, że zrobiłam ten krok, bo przyniosło mi to wiele dobrego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, chętnie do Ciebie zajrzę :) Ja miałam długą przerwę od blogowania, ale również bardzo to lubię.

      Usuń