wtorek, 1 lutego 2022

Jak pisać dziennik ? Poznaj 3 sposoby na pisanie dziennika.

Dziennik



Czym jest dziennik ?

Czy kiedykolwiek chciałaś wrócić do wspomnień? Do konkretnego dnia ? Dzięki dziennikowi jest to możliwe. Możesz sprawdzić jak się czułaś danego dnia, kto Cię odwiedził, co robiłaś, co jadłaś na obiad. Magia. Pamięć jest zwodnicza a to co opiszesz zostanie zapamiętane na kartce papieru już na wiele lat. Pamiętnik piszemy raz na jakiś czas, ogólnie opisujemy dany okres czasu, najważniejsze wydarzenie ostatnich czasów. Dziennik piszemy codziennie, może być bardzo szczegółowy, bądź konkretny, minimalistyczny. Dziennik to najwspanialsza pamiątka z możliwych dla potomnych. Bo dzięki niemu będą mogły Cię poznać, Twoje czasy.

Jak się piszę dziennik ?

Na początku piszemy datę.  Ja znam trzy sposoby pisania dziennika. Pierwszy  to pisanie go jako opowieści, w której główną bohaterką jesteś Ty. Taki dziennik jest bardzo szczegółowy. Miło się go czyta. Drugi sposób to minimalistyczne podejście w którym opisujemy, prostymi zdaniami  rzeczy jakie się wydarzyły w ciągu dnia, jak się czuliśmy. Trzeci sposób to konkret, czyli że wypisujemy "To do liste" z danego dnia. Bez zbędnych opisów.

Co daje mi pisanie dziennika ?

Jest to wspaniała pamiątka. Mój śp. tato pisał dziennik i teraz mogę wejrzeć w jego życie, myśli, mimo, że go już z nami nie ma fizycznie. Oczyszczam głowę, ja piszę dziennik wieczorem. Opisuję miniony dzień i mogę o nim "zapomnieć". Wiele mniej znanych osób pisało dzienniki i dzięki temu stali się znani dla potomnych. Dzięki dziennikom nie tylko poznajemy autora ale również dane czasy, kulturę. Na podstawie nie których dzienników powstały filmy, książki. Być może taki dziennik zarobi na moją emeryturę. Bądź zostanie znaleziony za kilka wieków i potomni będą go czytać jak my dziś hieroglify. Wszystko co robię, to robię z myślą o moich dzieciach i przyszłych pokoleniach. Dlatego uważam to za ważną czynność w moim planie dnia żeby pisać dziennik, dzięki temu zostawiam dla nich wspomnienia a one według mnie są najcenniejsze.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że zachęciłam Cię do pisania dziennika. Uwierz, że to wspaniała sprawa. Na początku jest ciężko, bo trzeba być systematycznym. Jak z każdym nawykiem wszystko przychodzi z czasem. Nie martw się jak na początku będziesz zapominał. Ja na przykład gdy zapominałam, to starałam się opisać poprzednie dni gdy sobie przypomniałam. Przyznam, że wtedy jest ciężko, bo najlepiej opisuję się dany dzień na świeżo. Jednak jest to dopuszczalne. Ponoć żeby nowy nawyk wszedł nam w krew trzeba daną czynność powtarzać przez 66 dni. Dlatego daj sobie czas i wyluzuj. Pisanie dziennika powinno, tak jak w moim wypadku, stać się dla Ciebie relaksem. Ja zawsze zaparzam sobie ulubioną herbatę, zapalam świeczkę i piszę. Robię to często bardzo późno, bo lubię to robić w spokoju, gdy dzieci już śpią.

Powodzenia, życzy Aneta.

P.s Daj mi znać jak zaczniesz pisać dziennik. Zdaj relację jakie są w tym temacie Twoje odczucia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz