poniedziałek, 7 lutego 2022

Ja i dieta. Moje doświadczenia z dietami. Nowy rok, nowa ja.

Dieta




Często wiele osób z początkiem roku postanawia się odchudzić. Zapisujemy się do dietetyka, kupujemy karnet na siłownię. U mnie jak wiecie jest postanowienie chodzenia na 1h spacery codziennie a także trening 2 razy w tygodniu. A jak jest z dietą ? Znacie moje postanowienie z codziennym piciem 2 l wody. Jeżeli chodzi o jedzenie, to aktualnie nie mam jako takiej diety. Wykluczam w tym miesiącu cukier. U mnie w domu są 3 główne posiłki i 2 pomiędzy. Czyli główne śniadanie, obiad, kolacja. Poboczne drugie śniadanie, podwieczorek. Ja nie podjadam między tymi posiłkami, a mimo to nie chudnęłam. Z moich obserwacji wynika, że jest to wina cukru, za małej ilości wody którą piję i zbyt małej aktywności fizycznej. 


Moje doświadczenia z dietą

Dwa lata temu po porodzie chodziłam do dietetyka. Na pierwszym spotkaniu Pani zrobiła ze mną wywiad. Musiałam opowiedzieć o której jem jaki posiłek, co lubię jeść, czego nie lubię, mierzyła mi uda, brzuch itd.. Zaznaczyłam na samym starcie, że chcę dietę wegetariańską. Przyznam, że ta dieta nie była zbyt ładna, urozmaicona. Posiłki które Pani mi wypisała, wymagały dużo czasu do przygotowania. Ogólnie chudłam 1 kg na 2 tygodnie. Potem waga się zatrzymała ale jak się mierzyliśmy to były efekty. Niestety rozhulał się korona wirus i zrezygnowałam z diety. 
 

Znane mi diety


Znam wiele rodzajów diet. Poniżej przykłady.

Dieta Atkinsa polega na wykluczeniu węglowodanów. Mięsa możesz jeść ile chcesz. Niestety jednak dieta ta jest uboga w witaminy i minerały. Dieta ta może pogorszyc twój stan zdrowia. Kuszące jednak jest to że stosują wszystkie jej zasady w ciągu miesiąca można schudnąć 5 kg. 

Dieta GL "Ładunek glikiemiczny"  dieta ta zakazuje nam jedzenia słodyczy oraz jedzenia o wysokim ładunku glikemicznym. Stosując jej zasady możesz schudną 1-2,5 kg tygodniowo.

Dieta strefowa polega na zachowaniu równowagi  trzeba się w jedzeniu stosować do proporcji 40% z węglowodanów, w 30% z białka i w 30% z tłuszczu. 

Strażnicy wagi, pamiętam że kiedyś w TV był taki program. Dieta ta opiera się na liczeniu kalorii. Dieta ta jest jedną z najlepszych jakie wymyślono. Nie trzeba się przy niej głodzić, jest zdrowa i zblinasowana.

Dieta zgodna z grupą krwi, czyli możemy jeść te składniki które sprzyjają naszemu organizmowi ze względu na grupę krwi. Nie jest to najlepsza dieta bo eliminuje konkretne składniki które ponoć nie sprzyjają nam ze względu na grupę krwi. 

Dieta Dąbrowskiej jest to owocowo-warzywny post. Dieta ta ma za zadanie oczyścić z toksyn nasz organizm. A efektem ubocznym jest utrata wagi.

Dieta Kwaśniewskiego jest to dieta wysokotłuszczową i nisko węglowodanowa. Dietę te stosuje się w leczeniu otyłości.



Podsumowanie

Tak więc z tych diet, które przedstawiłam najlepsza jest dieta Strażników wagi. Są to wiadomości w mega skrócie, jeżeli zainteresuję Cię któraś dieta, to poszukaj więcej informacji w sieci, książkach. Pamiętajcie żeby do diet podchodzić zdrowo rozsądkowo. To, że jakaś gwiazda chwali jakąś dietę nie znaczy to, że jest zdrowa i odpowiednia dla Ciebie. Z własnych doświadczeń muszę przyznać, że najlepiej udać się do dietetyka, który stworzy indywidualny jadłospis dla Ciebie. 

4 komentarze:

  1. Ja osobiście zamiast trzymać się konkretnej diety, wolę uczyć się zdrowych nawyków i je pielęgnować;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słuszne spostrzeżenie. Ja właśnie ostatnio nie mam jakiejś diety, tylko staram się pić więcej wody i ograniczyć,na ile się da, cukier :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja przy diecie jedyne co robię, to staram sie ograniczyć kalorie, lecz nigdy nie katuje swojego organizmu pozbawiając go np. tłuszczu, cukru, czy białka. :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobre podejście. Również stosuję dietę "Strażników wagi", czyli staram się liczyć kalorię.

      Usuń