środa, 16 lutego 2022

Inspirujący ludzie, wywiad z Anną z blogów www.anne18-recenzentka.blogspot.com, www.wpadajacewuchoani.blogspot.com

Witaj, dzisiaj zapraszam Cię na wywiad z Anną z blogów anne18-recenzentka oraz wpadajacewuchoani . 



1. Witam, bardzo proszę przedstaw się czytelnikom.

Witam serdecznie. Mam na imię Anna. Z wykształcenia jestem dziennikarką. Ukończyłam Pedagogikę ze specjalnością Edukacja medialna z elementami dziennikarstwa. Jestem osobą ambitną, która uwielbia poszerzać swoją wiedzę i horyzonty, wiedzieć i umieć więcej, Interesuję się literaturą, muzyką, sportem (zwłaszcza siatkówką i skokami narciarskimi), filmem, psychologią. Lubię uczyć się języków obcych, szczególnie angielskiego i hiszpańskiego.

W blogosferze jestem obecna blisko jedenaście  lat. Blog Książki Warte Przeczytania założyłam 11 października 2011 roku. Nieco później, bo 25 lutego 2012 roku powstał drugi blog O muzyce słów kilka. Mogę powiedzieć o sobie miłośniczka dobrej książki, nastrojowej muzyki, dramatów, komedii romantycznych oraz teleturniejów i seriali.

 

2. Skąd u Ciebie zainteresowanie muzyką ?

Trudno mi odpowiedzieć na to pytanie. Odkąd pamiętam lubiłam jej słuchać, choć mój gust muzyczny na przestrzeni lat trochę się zmienił. Myślę, że każdy z nas w mniejszym lub większym stopniu interesuje się muzyką. U mnie to nieco większe zainteresowanie przyszło w dorosłym życiu. Kiedy założyłam blog O muzyce słów kilka zaczęłam pisać recenzje płyt i interpretacje  tekstów piosenek. Zaczęłam poznawać starsze polskie utwory, których nigdy wcześniej nie słyszałam, zwracać większą uwagę na warstwę liryczną utworu, jego przekaz, melodię. Bardziej świadomie słuchać muzyki. Obserwuję głównie polski rynek muzyczny, śledzę nowości singlowe i płytowe. Jeśli chodzi o zagranicznych  artystów mam kilku ulubionych, ale o tym później.  Staram się być na bieżąco i wiedzieć co w muzycznej trawie piszczy.

 

3. Jaki gatunek muzyki lubisz najbardziej ?

Najbardziej lubię szeroko rozumiany pop, pop rock i ballady. Uwielbiam stare, polskie utwory z lat 80 , 90 i 2000. Mądre teksty, ponadczasowy przekaz. Bardzo doceniam muzykę, która ma to coś, ma „ duszę”. Oczywiście słucham też nowszych utworów, bo wśród nich również można znaleźć mnóstwo „ perełek”.

 

4. Twój ulubiony zespół/ wokalista/ wokalistka ?

Zacznę od polskich artystów. Mam kilka ulubionych zespołów. Są to : LemON , Kwiat Jabłoni i Sound”n” Grace. Ulubieni wokaliści to Igor Herbut, Dawid Podsiadło, Kortez, Baranovski, Seweryn Krajewski i Jan Traczyk. Cenię także twórczość Andrzeja Piasecznego, Piotra Cugowskiego i Michała Szpaka. Wśród wokalistek mogę wymienić Anię Dąbrowską, Kayah, Sanah, Patrycję Markowską, Natalię Szroeder, i Darię Zawiałow.

 

Natomiast w moim zagranicznym TOP 5 są : Adele, Ed Sheeran, Sam Smith, Taylor Swift oraz Ariana Grande.

 

5. Jaka piosenka jest Twoją ulubioną aktualnie i dlaczego?

Easy On Me Adele ponieważ aktualnie bardzo często słucham jej najnowszego albumu.

 

6. Wymień cykle postów jakie pojawiają się na Twoim blogu https://wpadajacewuchoani.blogspot.com/

Aktualnie na blogu O muzyce słów kilka pojawiają się następujące cykle :

  • Stare piosenki w nowych wersjach- Covery

  • Muzyczny wehikuł czasu

  • Muzyczna Inność

  • Nastrojowo i lirycznie

  • Playlista

  • Super Duet

  • Koncerty Internetowe.

7. Jaki jest Twój ulubiony cykl na tym blogu ?

Nie mam ulubionego cyklu. Każdy cenię za coś innego. Za to, że mogę pokazywać znane utwory w nieznanych wersjach, wracać do starszych zapomnianych polskich piosenek. Daję czytelnikom możliwość posłuchania nastrojowej lub tej nieco bardziej niszowej muzyki. Dzięki playlistom mogę zebrać i przedstawić nowe utwory z danego miesiąca w jednym poście. Prezentuję nietuzinkowe, duety, odkrywam mniej znanych wykonawców, którzy nagrywają ciekawe covery. Zaś cykl koncertów internetowych pozwala moim czytelnikom posłuchać muzyki na żywo bez wychodzenia z domu. Myślę, że każdy z nich jest na swój sposób ciekawy.

 

8. Jaki cykl cieszy się największą popularnością wśród czytelników ?

To jest pytanie do nich nie do mnie. Patrząc na ilość wyświetleń i komentarzy nie widzę dużej różnicy w popularności . Myślę, że do każdego cyklu postów zaglądają tak samo często.

 

9. Na Twoim blogu o muzyce jest cykl postów/ wywiadów. Z którą gwiazdą najlepiej ci się współpracowało ?

Cykl Wywiad jest cyklem archiwalnym i przynajmniej w najbliższym czasie nie będzie kontynuowany. W latach 2014- 2016 przeprowadziłam i opublikowałam na muzycznym blogu dwadzieścia wywiadów. Ostatni w czerwcu 2016 roku. Moimi rozmówczyniami były uczestniczki czwartej, piątej i szóstej edycji programu The Voice of Poland oraz trzeciej edycji Bitwy na głosy. Wywiady przeprowadzałam w trakcie trwania danego sezonu lub kilka lat po programie. Żadna z wokalistek nie zachowywała się jak gwiazda. Większość z nich była mocno zaskoczona tym, że chcę zrobić z nimi wywiad. Wszystkie były za to bardzo otwarte, życzliwe i wyczerpująco odpowiadały na każde z moich pytań. Chętnie przesyłały materiały dodatkowe, o które prosiłam tj. zdjęcia, linki do występów bądź autorskich utworów. Zawszę publikowały link do wywiadu na swojej Facebookowej stronie, dzięki czemu naprawdę sporo osób mogło go przeczytać. Współpraca z każdą z nich układała się znakomicie i bardzo miło ją wspominam.

 

10. Czy ciężko jest zrobić/ umówić wywiad. O który wywiad musiałaś się najbardziej starać?

O każdy tak samo. Czy ciężko było je zrobić ? Miałam to szczęście, że wtedy kiedy wymyśliłam ten cykl prowadzenie stron na Facebooku było dość popularne. Tak więc uczestniczki dość szybko odpisywały na wiadomość z zapytaniem o wywiad. Wszystkie rozmowy przeprowadzałam drogą internetową. Po uzyskaniu zgody na wywiad rozpoczynał się cały proces. Począwszy od przygotowania i przesłania pytań ( przez Facebook lub mejl), poprzez oczekiwanie na odpowiedzi, następnie zredagowanie wywiadu, wzbogacenie go o materiały dodatkowe takie jak zdjęcia, filmy lub linki z uwzględnieniem próśb danej wokalistki. Później był jeszcze jeden etap czyli wysłanie gotowego wywiadu do autoryzacji. Dopiero po niej publikowałam rozmowę na blogu. Jeden wywiad to było czasem kilka, a niekiedy kilkanaście dni czy nawet tygodni pracy. Wszystko zależało od tego jak szybko otrzymywałam odpowiedzi i ile pytań zawierała rozmowa. Ten projekt był dość czasochłonny, ale sprawiał mi mnóstwo radości. Byłam jeszcze wtedy studentką, ale przy każdym wywiadzie dawałam z siebie wszystko. a wokalistki traktowały mnie jak profesjonalną dziennikarkę a nie „ zwykła blogerkę”. To było dla mnie niezwykle ważne i miłe.

 

 


11. Czy od zawsze lubiłaś czytać ?

Tak od dziecka. Nikt nie musiał mnie do tego namawiać. Od najmłodszych lat byłam stałą bywalczynią szkolnej biblioteki. Często czytałam najwięcej w klasie i co może wydać się dziwne uwielbiałam lektury.


12. Czy masz ulubiony gatunek książek, które czytasz jaki to gatunek ?

Tak mam , kiedyś były to romanse i powieści obyczajowe , dziś jest to literatura faktu.


13. Podaj tytuł książki, która zrobiła na Tobie największe wrażenie ?

Nie potrafię wybrać jednej, więc wybiorę trzy. Pierwsza to Powstańcy Magdy Łucyan, druga Dziewczyny Sprawiedliwe Anny Herbich a, trzecia Otwórz oczy Rafała Gębury. Przez Wszystkie przeczytałam w latach 2020- 2021 i to po kilka razy.


14. Jakbyś mogła wytłumaczyć dlaczego ta książka.

Napiszę krótko historie ludzi opisane w każdej z trzech książek są po prostu niesamowite. Skłaniają do refleksji, uczą i otwierają oczy. Na co ? To już zależy od czytelnika i wiedzy jaką miał na dany temat przed przeczytaniem książki.

 

15. Wolisz E- booki, audioboki czy książki papierowe ?

Czytam wyłącznie książki papierowe. W tym temacie jestem tradycjonalistką i to się nigdy nie zmieni.

 

16. Który ze swoich stałych cyklów z bloga https://anne18-recenzentka.blogspot.com/ lubisz najbardziej ?

Jeśli chodzi o blog Książki Warte Przeczytania różnie to bywało na przestrzeni lat. Najpierw był to Kącik blogowy i cykl Dyskusja.. Później moim ulubionym stał się zakończony już projekt Pogaduszki u Anne 18. Do dziś mam do niego sentyment . Obecnie na blogu pojawiają się następujące cykle:

  • Dyskusja

  • Cykl Językowo

  • Inspiracje z zakamarków Internetu

  • Kącik blogowy

  • Kącik filmowy

Nie mam ulubionego. Każdy jest dla mnie ważny i w tworzenie każdego wkładam mnóstwo pasji i serca. Czytelnicy chyba najbardziej lubią Inspiracje z zakamarków Internetu.

 

17. Opowiedz o cyklu Dyskusja, ze swojego bloga o książkach, przybliż ją czytelnikom.

Cykl Dyskusja powstał w marcu 2013 roku, choć wcale nie miał być cyklem. Pierwszy post z tej serii miał być jednym z wielu wpisów na blogu. Dotyczył tego czy rankingi książkowe są potrzebne. Dopiero, gdy tego typu postów było więcej cykl zyskał swoją etykietę i nazwę. Przez pierwsze pięć lat publikowałam go raz lub dwa razy w miesiącu, czasami rzadziej. Gdy z racji studiów nie miałam na niego czasu to na chwilę znikał , by powrócić bez żadnej zapowiedzi. Potem znów na chwilę z niego zrezygnowałam. W latach 2017-2019 w jego ramach opublikowałam jedynie cztery posty. Od 2020 roku pojawia się na blogu przynajmniej raz w miesiącu, czasami częściej. Merytoryczne dyskusje pod postami są tym czego w „dzisiejszej blogosferze” bardzo mi brakuje. Mój cykl jest więc małą cegiełką, którą postanowiłam dołożyć, aby spróbować to zmienić. Chciałam zachęcić moich czytelników do wymiany poglądów na tematy okołoksiążkowe i te związane z blogowaniem. Jak na razie opublikowałam 49 tego typu postów. Już mogę zdradzić, że będą kolejne.

 

18. Dlaczego zaczęłaś pisać bloga ?

Bloga Książki Warte Przeczytania założyłam za namową koleżanek z liceum. O przeczytanych książkach pisałam od 2009 roku, tyle, że tylko do szuflady. W październiku 2011 roku postanowiłam zaryzykować i sprawdzić czy to co piszę może się komuś spodobać. Początki były bardzo trudne. Gdyby ktoś w 2011 roku powiedział mi, że w 2022 roku nadal będę blogować i czerpać z tego radość nie uwierzyłabym mu. Dziś po jedenastu latach mam nie jeden, a dwa blogi. W 2011 roku byłam nieśmiałą maturzystką z pasją, która po prostu chciała pisać o książkach. Dziś piszę nie tylko o nich, ale także o muzyce, filmie, blogowaniu czy nauce języków obcych. Dziś mogę być i jestem z siebie dumna. Mam na koncie ponad 1200 wpisów w tym 819 na blogu książkowym i 480 na blogu muzycznym ( stan na 10. luty 2022 kiedy piszę odpowiedzi do wywiadu). Mnóstwo projektów, recenzji, dyskusji, wpisów gościnnych, artykułów i doświadczeń. Blogowanie pozwoliło mi wypracować własny styl pisania i dodało pewności siebie. Pokazało, że pisanie jest tym co chcę robić w życiu. Nauczyło jeszcze większej pokory, systematyczności, a także lepszej organizacji czasu. Dało coś czego nie da się opisać słowami, ani kupić za żadne pieniądze. Blogowanie stało się dla mnie pasją, z której nie potrafiłabym ot tak zrezygnować. Dziękuję wszystkim czytelnikom obu moich blogów. Za wszystko, ale szczególnie za to, że przez te lata zawsze miałam poczucie, że jest dla kogo pisać.

 

19. Czy masz jakieś rady dla osób , które dopiero zaczynają swoją przygodę z blogowaniem ?

Moje rady dla początkującego blogera są następujące :

 

  • Pisz i publikuj w miarę regularnie, przynajmniej kilka razy w tygodniu.

  • Zadbaj o stronę wizualną bloga- już na samym początku, bo jak cię widzą tak cię piszą.

  • Odwiedzaj i komentuj inne blogi o podobnej tematyce. Znajdziesz na nich inspiracje i nowych czytelników, ale nie spamuj. Jeśli ktoś będzie chciał do Ciebie zajrzeć to to zrobi.

  • Promuj swoje miejsce w sieci np. na grupach blogowych i  staraj się dotrzeć do swoich potencjalnych odbiorców.

  • Pozostań wierny/a temu, co sobie założyłeś/ aś i bądź konsekwentny/a

  • Bądź cierpliwy/ a początki bywają trudne.

  • Zawsze przed publikacją przeczytaj swój tekst kilka razy. Sprawdź go pod kątem merytorycznym,stylistycznym, ortograficznym i interpunkcyjnym. Jeśli w tekstach na blogu pojawia się dużo błędów, może to zniechęcić czytelnika do zaglądania na daną stronę.

Dziękuję Anecie za zaproszenie do wywiadu i dostrzeżenie mojej blogowej działalności. Cieszę się, że mogę być dla kogoś inspiracją. Mam nadzieję, że moje odpowiedzi nikogo nie znudziły. Ania.


Ja również dziękuję Ani za wywiad i życzę dalszych sukcesów w prowadzeniu blogów.
Pozdrawiam
Aneta

21 komentarzy:

  1. Jeszcze raz dziękuję za zaproszenie do wywiadu. Była to dla mnie duża niespodzianka i ogromna przyjemność. Mam nadzieję, że Twoim czytelnikom spodoba się efekt naszej wspólnej pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna że się spodoba ❤️ Pozdrawiam i dziękuję że zgodziłaś się na wywiad🤩

      Usuń
  2. Bloga Ani znam, czytam i lubię. Wspaniale, że dzięki tej rozmowie możemy dowiedzieć się o niej wielu ciekawych informacji. ardzo udany wywiad, który przeczytałam z ogromną przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bloga Ani wcześniej nie znałam, a myślę że w wielu kwestiach byśmy się dogadały :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem zapraszam częściej na oba moje blogi i na Książki Warte Przeczytania i na O Muzyce słów kilka.

      Usuń
    2. Polecam blogi Ani, dużo wartościowego contentu 🤩

      Usuń
  4. Ciekawa rozmowa, bardzo dobrze się ją czytało. Bloga Anny jeszcze nie znam, natomiast zaraz się zapoznam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do odwiedzania obu.

      Usuń
    2. Super, cieszę się że wywiad się podoba. I tak, warto się z blogami Anny zapoznać :).

      Usuń
  5. Fajnie się czytało :) ciekawy wywiad. Lubię wywiady na łamach blogów. Ze współczesnych polskich artystów uwielbiam Krzyśka Zalewskiego, Cugowski też fajny. Podsiadło jest dla mnie jakiś taki bezosobowy. Najbardziej leżą mi jednak polscy artyści Legendy. Chętnie poznam bloga Ani. Pozdrawiam serdecznie z Krakowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu zapraszam na oba moje blogi. Zalewskiego też lubię, ale nie aż tak jak pozostałych. Jednak trzeba przyznać, że głos ma fenomenalny.

      Usuń
    2. To świetnie że lubisz wywiady. Cieszę się, że zaobserwowałaś bloga, bo będzie na nim się pojawiało więcej wywiadów.

      Usuń
  6. O bardzo ciekawy wywiad. :) Jestem tutaj pierwszy raz i podoba mi się taka forma pisania bloga. Ani nie znam, ale ma całkiem pokrewne zainteresowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem zapraszam na oba moje blogi, a może nawet do blogowej współpracy.

      Usuń
  7. Ciekawy wywiad. O tym blogu słyszę po raz pierwszy, ale jak znajdę chwilę to na pewno go odwiedzę.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam na oba moje blogi i na książkowy i na muzyczny.

      Usuń
    2. Chętnie do Ciebie zajrzę. Skoro podoba Ci się wywiad to zachęcam do zajrzenia na blogi Anny. Jestem pewna, że znajdziesz tam coś dla siebie.

      Usuń